Friday, 22 June 2012

Adik dan Boy Kawin juga akhirnya..

Tanggal 8 Jun 2012 akhirnya adik bongsu cik Zah Nor Aziah Aziz dan pasangan nya Shahrul Rizal Aziz selamat di ijabkabulkan di Masjid Tunku Abdul Rahman Kuala Kedah..


Mas kawin dan wang hantaran di atas mahligai..


Keesokkannya...9 Jun 2012 majlis persandingan. Pengapit perempuan Nysya anak pakistan ni kawan baik adik cik Zah dan pengapit Shahrul...En Wan..adik ipar pengantin..


Keluarga pengantin lelaki..merah


Keluarga pengantin perempuan..hijau


 Selamat pengantin baru pada kedua dua adik cik Zah nie. Semoga tabah dan sabar menghadapi cabaran dan dugaan di alam rumahtangga...

 

Saturday, 24 March 2012

Aduh Seronoknya Dapat Jumpa Otai Otai SMTAM 85...

Baru baru ni cik Zah turun KL...tujuan utama nak p buat rawatan susulan di Port Dickson...sambil menyelam kita minum air...
Kesempatan yang ada cik Zah hubungi kawan lama Jalilah Jusoh...dia otai pompuan terakhir masa di sekolah...siapa tak kenal Ilah...dia ngorat pengetua sekolah saja...hehehe dia kata buat apa aku nak ngorat geng sebaya kita...depa bukan ada duit...hihihi..bagus idea ngorat dia..


Yang pakai baju hitam tu lah Ilah...dan yang di sebelah dia tu Mohd Nizam...tu otai yang paling ganas di sekolah....siapa berani tumbuk cikgu displin kalau bukan Mohd Nizam...itu dulu...sekarang dia dah berubah....punya 4 orang anak bujang...di sebelah dia isteri tercinta...Nor Haya...suka tersenyum...
Yang sebelah cik Zah tu si kecil molek sejak dari zaman persekolahan...Rogayah Ishak....Mohd Nizam kata kalau kita pakai uniform sekolah...yang tetap tak berubah Rogayah...tapi dia kena buat tocang dua lepas tu pakai cermin mata....hehehehe

 

Yang dua orang ni pulak otai juga...yang baju belang merah ni namanya Mohd Radzi tapi kawan kawan gelar dia Mat Rodong...hahaha sebab dia main rodong jer kot...tapi dia ni cik zah rasa patut bagi gelaran Mat Bunga...sentiasa ada girl friend masa zaman sekolah...
Yang seorang lagi Zainol...gelaran di sekolah kawan kawan panggil...Non Bucu...apa yang Bucu pun tak tau...dia la ni bilal...hihihi...dia ni budak baik masa sekolah...

cik Zah rasa seronok sangat dapat jumpa kawan kawan lama malam tu...kami sampai tukar restoran sebab restoran yang pertama dah nak tutup...
Pindah p restoran nasi kandar pulak sampai jam 2 pagi....

Kepada kawan kawan semua terimakasih banyak banyak sebab sudi datang pada malam tu..


Friday, 2 March 2012

Kisah Sedih...minta simpati

Pagi tadi cik Zah dan suami tak rancang nak breakfast di pasar Simpang Kuala tapi tekak tiba tiba teringat nasi impit dan kuah kacang power makcik Johor.
Seperti yang dijangka hari Jumaat memang ramai p breakfast dekat situ...bukan nasi impit saja tapi lontong, soto, nasi lemak, mee jawa, bihun sup semuanya ada makcik Johor tu jual..tapi yang special nasi impit dia lah...kata abang KB nasi impit ala 70an..kenapa? Sebab dia tak pakai instant nasi impit macam yang dok jual di pasaraya..memang ori.
Masa sampai meja semua dah penuh hanya tinggal satu je meja yang ada seorang makcik tapi kerusi kosong ada 3..terus abang KB ajak tumpang meja makcik tu lagi pun makcik tu dah habis makan nasi lemak bungkus dan teh o dia pun dah tinggal kaki gelas.. kejap lagi makcik tu bangunlah kot bagi ruang untuk kami sekeluarga teka hati cik Zah...tapi....

Tekaan cik Zah meleset bila makcik tu mula buka cerita yang dia makan tadi ada orang belanja...ok rezeki makcik pagi Jumaat kata cik Zah..
Tak habis lagi...
Tiba tiba makcik tu kata dia mai pasar ni sebab nak pinjam duit kawan dia...dia tak ada duit nak beli ikan kembong...hari nie ikan kembong sekilo rm5..ok
Lepas tu makcik tu terus bercerita yang dia nie sebatang kara...suami dah meninggal...anak tak ada sekerat pun....ok
"Makcik dok tunggu duit kebajikan masyarakat tak dapat lagi"...ok 

Dalam hati cik Zah rasa tak berapa nak sedap dah..

Tiba tiba...

"Anak nie ada duit dak?....makcik nak pinjam rm100 nak beli beras...gula...kopi.."

Terbeliak mata abang KB pandang cik Zah...

Terus abang KB kata...

"Makcik...saya tak kenal makcik macam mana makcik nak pinjam duit saya...bukan saya tak boleh bagi tapi makcik minta banyak sangat..."

Tiba tiba...

Suami makcik Johor datang dekat meja cik Zah...

"Hang nie tak habis habis dok kacau orang...minta duit rata....dik tok sah bagi duit dekat orang tua nie...dia dok p main ekor MAGNUM..

MasyaAllah...terkejut kami sekeluarga..

Terus bangun dan bayar makanan yang kami makan...

Aduhhh...macam macam manusia nie nak kelentong..



Sunday, 19 February 2012

Buah Rambut

Lokasi: Taman Bahtera Jalan Kuala Kedah
Masa: Lebih kurang jam 6.30 petang
 
Anis: Risaulah rambut nie ada buah ada petua dak?
Izura: Senang saja....
Anis: Bagi tau lah...kak tak pernah ada buah rambut..
Hasni: Ishh lama tak pernah dengar orang ada buah rambut
          masa zaman sekolah rendah dulu pernah lah..
Anis: Buat lagu mana Iz...(muka tak sabar)
Izura: Tunggu lah buah tu masak lepas tu kait....; )
cik Zah:Kah kah kah kah kah...(pecah perut)

Itu lah sembang petang teman teman cik Zah...
 
Mungkin macam lawak bodoh tapi kami semua gembira bila sesekali dapat ketawa bersama...




Monday, 13 February 2012

Dia

Kalau lah abg KB tau cik Zah bercerita dalam entri ni tentang dia mesti dia membebel marah....hahaha sebenarnya suami cik Zah ni tak suka dok kepoh kepoh bercerita pada satu dunia kisah peribadi...kalau dia intip cik Zah dok melayan FB dia mesti komen..."ala nak kentut pun nak bagi tau pada semua orang ker?"...muahahaha.



Dulu masa mula mula kawan cik Zah rekomenkan abg KB sebagai calon suami cik Zah macam tak berapa nak berkenan...hahaha sori Zaimah kalau terbaca entri aku nie..sebabnya biarlah menjadi rahsia..hehehe
Tapi setelah sebulan abg KB dok melayan kerenah cik Zah tiap tiap malam bawa makan hahaha hati mula berbunga...mana taknya dia sanggup berulang alik dari Taman Melati untuk jemput cik Zah yang masa tu mak janda di Kota Damansara...lepas makan dia hantar balik dan patah balik ke Taman Melati..
Sekarang kalau cik Zah minta buat macam tu tobat dia bagi alasan...tu lah tektik kebanyakkan lelaki bila dah dapat...tapi abg KB dah tau setiap kali turun KL agenda tetap mesti ke Kota Damansara...gunting rambut dan buat treading dekat Sri Dahlia Salun...



Sebenarnya cik Zah nak cerita sikit pengorbanan dia sebagai suami cik Zah...abah kepada 4 orang anak...3 lelaki..seorang perempuan dan anak kepada seorang bapa tunggal..
Mual mula cik Zah nak cerita pengorbanan dia sebagai anak...abg KB merupakan anak kedua dalam 4 orang adik beradik...dua orang dah meninggal tinggal dia dan seorang adik lelaki..selepas ibu tiri abg KB meninggal dunia abg KB dan abang sulung..arwah Hj Abu Samah bergilir menjaga kebajikan bapa mereka tapi setelah arwah abang sulung pergi tugas tu di pikul oleh abg KB seorang..bapa abg KB ni terlalu cerewet orangnya...tapi abg KB tak pernah membantah walaupun kadang kadang permintaan tak masuk akal..menjaga orang tua ni perlukan terlalu banyak kesabaran...abg KB antara insan yang cukup sabar hadapi dugaan itu..

Ok sekarang pengorbanan untuk anak anak pulak... anak anak abg KB dari isteri dulu semuanya hero dan masing masing punya sikap yang berlainan..ada yang kepala angin, ada yang pendiam dan ada yang sensitif. Tapi sepanjang cik Zah kawin dengan abg KB cik Zah tak pernah nampak abg KB meninggikan suara atau pun menjentik anak anak dia walaupun kadang kadang mereka lakukan kesilapan. Dia sekadar menasihati anak anak dia berusaha untuk masa depan sendiri sebab dia tak mampu nak memberi kemewahan...pelajaran di utamakan...alhamdulillah ketiga tiga anak teruna abg KB tak menyusahkan dia. 
Sekarang hanya seorang saja lagi anak perempuan dari perkahwinan kami untuk abg KB bimbing..Kamalia nama pilihan abg KB...agak degil sedikit tapi cukup takut bila abg KB bersuara...namun begitu si bongsu tetap menjadi anak paling manja.

Dulu senyuman nie pernah menggeluarkan getaran beribu ribu megawatt....hehehehe


Sebagai isteri cik Zah bersyukur ditemukan jodoh dengan abg KB...dia seorang suami yang terbaik untuk cik Zah walaupun ini merupakan perkahwinan kedua untuk kami..
Tak pernah sekali pun dia meninggikan suara pada cik zah walaupun kecerewetan cik Zah nie tahap gaban. Abg KB terlalu baik untuk cik Zah sakiti..meskipun cik Zah selalu sakitkan hati dia....hahahaha. 
Kepada isteri isteri yang punya suami yang baik macam abg KB cik Zah sama samalah kita menjaga keharmonian rumahtangga dan menyayangi suami kita sepenuh hati.

Friday, 10 February 2012

Febuari Yang Mengejutkan

Dah lama cik Zah tak jenggah entri nie...semuanya gara gara cik Zah tiba tiba di kejutkan dengan penyakit yang entah macam mana boleh datang secara tak di sangka sangka.

Awalnya cik Zah mengalami sakit sakit di kaki try makan ubat urat suami cik Zah...biasalah suami cik Zah suka sakit sakit urat bila ligat melibas di gelanggang takraw..ubat urat sentiasa ada dalam simpanan..
Tapi cik Zah rasa sakit tak pernah hilang walaupun cik Zah makan ubat urat...selalunya kalau kita makan ubat urat rasa sakit tu akan hilang tapi kali nie tak pernah hilang rasa sakit tuu..

cik Zah bagi tau suami cik Zah sebenarnya kaki kiri cik Zah nie bukannya lengguh tapi sakit...lepas tu tapak kaki cik Zah rasa kebas..suami cik Zah kata jom lah kita p klinik jumpa doktor mana tau doktor boleh bagi ubat yang lebih power..

Agak terkejut bila cik Zah terangkan rasa sakit kaki kiri ni pada doktor dia kata tak ada kena mengena dengan sakit urat...nie berpunca dari tulang belakang....doktor sarankan cik Zah pergi buat scan atau pun x ray di hospital..
Keesokkannya cik Zah dan suami p jumpa doktor pakar Orthopidik dan Spinal di Putra Medical Centre Alor Setar.. Dr Tan Chun Ee...dia sarankan cik Zah buat MRI..setuju terus tanpa mengetahui macam mana cara scan tu di jalankan..

Aduhhh...rasa macam nak mati bila cik Zah kena dok dalam benda yang macam peti mayat tu 45 minit...berkumit kumit mulut membaca ayat ayat suci sambil dalam hati hanya Allah saja yang tau...cik Zah sempat minta suami cik Zah jangan p mana mana sebab cik Zah takut dok dalam tu..nafas rasa nak terhenti selagi tak keluar dari peti tuu..

Setelah selesai cik Zah masuk bilik Doktor Tan...dia bagi tau tulang belakang cik Zah yang paling bawah sebelah kiri terselisih dengan urat sebab tu rasa sakit sepanjang masa... urat tu tergesel dan bengkak.

Suami cik Zah tanya Slip Disk ke?...doktor kata ya.

Doktor kata jalan untuk hilangkan rasa sakit tu berterusan kena kikis tulang belakang tu dan pembedahan kena buat dalam masa terdekat...huhuhuhu

Suami cik Zah kata kalau dah tak dak altenatif lain bedah sajalah...ala tak nak lah takut!!
 
cik Zah minta pandangan kawan kawan akhirnya seorang kawan baik cadangkan cik Zah pergi buat fisioterapi dengan tabib Cina..

Sekarang nie cik Zah dalam proses rawatan fisioterapi dengan tabib Cina yang mereka gelar sifu Ong..
Berdetap detup tulang belakang cik Zah pertama kali sifu Ong tekan..Alhamdulillah setakat nie sakit tu berkurangan 30%...malam dah boleh tidur dan pusingkan badan pun dah tak rasa sakit...cuma pergerakkan agak terbatas...masih sakit di pelipat dan rasa kebas tu susah nak hilang sebab urat terkena tulang kata sifu...kena banyak kali jalan kan rawatan...

Doakan cik Zah kembali pulih seperti biasa..

Kepada suami terimakasih sebab banyak membantu..


Monday, 23 January 2012

Konsert Kugiran Pop Yeh Yeh 60an Perghhh...



Tak sangka tiba tiba saja abang KB ajak p tengok konsert pop yeh yeh dekat Istana Budaya... selalunya kalau cik Zah ajak p tengok apa apa konsert atau teater di Istana Budaya dia selalu bagi alasan tiket mahal..
Tapi kali ni mahal pun tak pa sebab dia suka dan minat dengan penyanyi dan kugiran asal tahun 60an...
19hb cik Zah bertolak dari Alor Setar...adik cik Zah tolong belikan tiket untuk kami empat orang. 20hb jam 8.30 malam konsert bermula tapi kami keluar awal bagi menggelakkan kesesakkan jalanraya Kuala Lumpur...
Sampai Istana Budaya tepat jam 7.45 malam....sementara menunggu konsert bermula kami sempat melawat sekeliling kawasan dalam Istana Budaya....di luar tak dapat nak keluar ambil gambar sebab hujan...




Tepat jam 8.30 malam pintu panggung Sari Istana Budaya di buka...abang KB ambil tiket harga rm80 jadi kami  di bahagian tengah betoi betoi depan stage..

Sebelum konsert bermula semua hadirin di minta menyanyikan lagu Negaraku...

Bila pengumuman hos konsert "ABON" semua beri tepukkan gemuruh....ABON keluar dengan motor vespa...cute
 Dulu sebelum ABON jadi juara maharaja lawak mega rasanya ABON tak mungkin jadi super star macam malam tu...setiap tutur kata yang keluar secara spontan dan pantun jenaka betoi betoi menghiburkan hati..
Penyanyi dan kugiran pertama yang membuka tirai konsert A Halim dan D Fiction...aduh walau pun di usia 65 tahun suara A Halim masih seperti dulu walau pun dia kata kadang kadang semput juga maklumlah ada penyakit lelah..

Lepas tu The Strangers bersama A Raman Onn...cik zah tak berapa kenal A Raman Onn tapi lagu beliau Cincin Emas dan Peracun Kalbu cik Zah biasa dengar...

Lepas tu bila lagu....NO 66 Jalan Seremban...Tampin...Negeri Sembilan bergema semua menjerit jerit macam tengok konsert rock...hai cik Zah terkejut juga...tak sangka aura J Sham dan The Wanderers masih kuat lagi....oh ya J Sham tu cikgu bahasa inggeris abang KB masa di sekolah rendah...bayangkan stamina yang J Sham ada di usia sekarang...vokal tak yah nak bagi tau lah....mantoppp..

Tiba giliran Fatimah M Amin, Roziah Latif, A Rozaini dan The Rhythm 60's
A Rozaini memang hebat dengan suara mirip A Ramlee... mendendangkan lagu Oh Fatimah dan Dengang Anak Tani...tangkap cintan dengan suara dia...dah tu dia siap pakai pakaian sebijik macam arwah A Ramlee. 
ABON sempat usik A Rozaini pakai kasut Johnson dan seluar singkat macam arwah A Ramlee..gaya jalan pun sama tau.. 

Yang paling cik Zah tak boleh lupa Kamalia boleh tidur tak sedar diri bila Zam Zam dan The Twilites dari Singapura membuat persembahan. Aduhhh...dia kata bosan lah mama..hehehe bukan lagu di zaman dia...lagu Cinta Muka Buku..

Turut sama menonton konsert pop yeh yeh pada malam tu Datuk Seri Zahid Hamidi, Ketua Polis Kuala Lumpur,Pengarah SPRM....chef Liza tu yang cik Zah nampak. Ramai lagi VVIP yang menonton tapi cik Zah tak tau nama mereka...hehehe

Okey kita sambung balik cerita...lepas zam zam dan The Twilites....Dato L Ramlie pulak muncul dengan Orkes Teruna Ria. Bukan main lagi penonton penonton yang hadir menari di tempat duduk masing masing ala ala 60an..
Dato L Ramlie mendendangkan lagu Dara Pujaan dan beberapa lagu yang dia rakamkan di tahun 65 dan 66...masa tu cik Zah pun tak lahir lagi tau...

Dato A Rahman Hassan dan Datin Azizah Muhamad mengambil giliran mendengangkan lagu popular mereka... malam tu Datin Azizah Muhamad tak sihat tapi masih bersemangat walaupun di papah keluar stage...
Dato A Rahman Hassan minta penonton menyanyi bersama bila di dendangkan lagu Tak Mengapa..."alangkah sedihnya hati ku"...di ikuti penonton..."Parap parap"

Penutup konsert otai pop yeh yeh pulak...Dato Jeffridin bersama Singlap 5...cukup menghiburkan.
 

cik Zah ucapkan tahniah pada penganjur Konsert Kugiran Pop Yeh Yeh 60an....Gombak Serumpun Sdn Bhd.
Memang bagus kalau dapat buat lagi konsert pop yeh yeh nie...malam tu bukan sekadar generasi 60an saja yang menonton malah anak anak muda zaman nie pun hadir.

Terimakasih pada abang KB bawa p tengok konsert.. Nanti bawa lagi tau...




14 April - 6 Mei di panggung Sari Istana Budaya ada UPIN dan IPIN the musical...Kamalia dah minta abang KB bawa p tengok...hehehe